TR EN

SSS

  • 1- Yola çıkmadan önce yapılması gereken kontroller nelerdir?

    Gidon ön tekerlek sabit iken ileri geri hareket ediyor mu? Eğer bu  durum var ise lütfen yetkili servise gidiniz. Fren kolunun 5 ila 10 mm kadar mesafede özgür hareket etmesi bu mesafeden sonra frenleri çalıştırmaya başlaması gerekmektedir. Lütfen bu mesafeyi ve aracın fren mesafesini yola çıkmadan kontrol ediniz. Ön lastik hava basıncınızın 29 psi arka lastik hava basıncınızın 32psi olması gerekir Ayrıca lastik diş derinliğinizin1,5 mm üzerinde olduğuna emin olunuz. Her kullanımdan önce lütfen kontrol ediniz. Araç deponuzdaki yakıt miktarının yeterli olduğundan emin olunuz. Aracınızın son kullanma zamanından itibaren yakıtta azalma olduğunu fark ederseniz lütfen yakıt deponuzu kontrol ediniz.

    Her kullanımdan önce tüm far ve sinyallerin sağlıklı bir şekilde çalışır olduğundan emin olunuz. Araç çalıştırmadan önce kornanızın çalışmasını kontrol ediniz

    Aracınızın yağ haznesinde yeterli miktarda yağ olduğuna bu yağın belirlenen sürelerde değiştirildiğine emin olunuz.

    Gaz kolu araç çalıştırılmadan önce kontrol edilmelidir. Tam gaz poz iken direksiyon tam sağ ve tam sola çevrilip gaz kolu kablosunun sıkışmadığından emin olunmalıdır.

    Orta ve yan sehpa; yaylarını kontrol ediniz.

  • 2- Güvenli sürüş kuralları ve dikkat edilmesi gereken durumlar nelerdir?

    Yola çıkmadan önce yapılması gereken rutin kontrolleri tamamlamanız güvenli sürüş için ilk şarttır. Lütfen tüm kontrolleri eksiksiz yapınız. Motosikletinizi kullanmak için yeterli sürücü belgesine sahip olduğunuzdan emin olunuz. Trafiğe çıkmadan önce araç ile yeteri kadar pratik yapınız.

    Diğer araç sürücülerinin sebebiyet verebileceği olası bir kazayı önlemek için sürüş esnasında parlak ve açık renk kıyafetler giyiniz.

    Trafik kurallarına  uyunuz.

    Hızınızı; yol, çevre koşullarına ve trafik kurallarına uygun belirleyiniz. Islak zeminlerde fren mesafesini, yaklaşma mesafesini, zemini göz önünde bulundurarak ayarlayınız. Hızınızı kuru zemine göre minimum. %20 azaltınız.

    Sürüş esnasında iki eliniz elciklerde ve iki ayağınızda ayaklıklarda olmalıdır. Yolcu iki eliyle  tutunmalı ve iki ayağını da yolcu ayaklıklarına yerleştirmelidir.

    Hareket esnasında araç üzerinde az hareket ediniz. Aracın ağırlık merkezinin değişmesi devrilmeye sebep olabilir. Sürüş esnasında; kask, eldiven ve gözlük gibi koruyucu kıyafetler giymelisiniz. Aynı zamanda yolcu da kask giymelidir.  Sürüş esnasında reflektif kıyafetlerin giyilmesi sürüş güvenliğini arttıracaktır. Tekerlekler, ayaklıklar ve elciklere takılabilecek uzun ve sarkan kıyafetler giyilmemelidir.

    Aracı teknik belgesinde yazılı olan yük limitlerini aşmadan kullanınız.

    Motosiklet kazalarının birçoğu kavşaklarda ve park alanların girişinde gerçekleşmektedir. Bu alanlara girildiği zaman hızlar azaltılmalı ve  çok daha dikkatli olunmalıdır.

    Şerit değiştirirken ve dönüşlerde her zaman sinyal veriniz.

  • 3-Aracımı uzun süre kullanmayacağım nasıl depolamalıyım ?

    Aracınızı kış ayları gibi dönemlerde uzun süre kullanmayacaksanız, aracınızı arıza ve aşınmalardan korumak için bir takım önlemler almanız gerekmektedir. Ek olarak, depolamadan önce bir takım tamiratların yapılması daha iyi olacaktır. Bunlar;

    1.       Motor yağını değiştiriniz.

    2.       Yakıt tankı ve karbüratörde bulunan bütün yakıtı boşaltınız. Pas sökücü yağ ile temizlenip ondan sonra yakıt tankı kapağı sıkıcı kapatınız. Tankı boşaltırken yanında sigara içmeyiniz ve ateşle oynamayınız. Benzin yüksek oranda yanıcı ve patlayıcı maddedir.

    3.       Ateşleme bujisini çıkarınız, bir kaşık kadar motor yağını silindirin içerisine dökünüz. Motoru birkaç dakika çalıştırınız. Yağ motor silindirine tam olarak kapladıktan sonra ateşleme bujisini yeniden kapatınız. Motoru çalıştırmadan önce kontak anahtarının “OFF” pozisyonunda olduğuna emin olunuz. Ateşleme bujisini kablo yuvasına koyarak kontak sisteminin hasar görmesini engelleyiniz.

    4.       Akünüzü çıkarınız. Doğrudan gün ışığı almayan bir yerde oda sıcaklığında saklayınız. (20-25 santigrat derece idealdir.) Akünüzü her ay en az bir kere şarj etmelisiniz.

    5.       Aracınızı temizleyiniz. Durulayınız ve kurulayınız. Boyalı yüzeyleri koruyucu yağ ile kaplamanız boyanızın ömrünü uzatacak ilk günkü parlaklığını muhafaza etmesini sağlayacaktır.

    6.       Aracınızın lastik basıncını ideal lastik basıncı seviyesine getiriniz. Orta ayağa kaldırıp ön ve arka tekerleklerin altına zeminden ayırmak için tahta koyunuz.

    7.       Plastik veya kauçuk olmayan bir örtü ile örtünüz. Hava sıcaklığının çok değişmediği saklama koşullarında depolamaya özen gösteriniz. Yüksek sıcaklık değişimi aracınızın birçok parçasının yorulmasına, bozulmasına, çatlamasına sebep olabilir.

  • 4- Periyodik bakımları hangi sıklıkta yaptırmalıyım?

    İlk bakımı 300 Km de sonraki her bakımı 1000 ve katlarında yapılması gerekmektedir. İki bakım aralığı arasında 6 aydan daha uzun süre geçmiş ise (1000 km’lik bakım aralığı 6 ay içerisinde dolmamışsa) araç bakım aralığı beklenmeden yetkili servise gitmelidir. Periyodik bakımlarda değişmesi, temizlenmesi yağlanması ayarlanması gereken parçalar kullanma kılavuzunda detaylıca belirtilmiştir. Lütfen dikkatlice okuyunuz.

  • 5- Yedek parça teminini nasıl yapabilirim?

    Yedek parça sipariş ve temini için; yetkili bayi, yetkili servislerimiz ile irtibata geçebilirsiniz. Ayrıca www.revolt.com.tr/yedek-parca.html adresinden veya 03807312525 telefon numarasından sipariş verebilirsiniz. 

  • 6- Lastik hava basınçları kaç olmalıdır?

    Lastik hava basıncınız uygun değerde değil ise; lastiklerinizde düzensiz ve erken aşınmaya, ayrıca tamiri mümkün olmayan hasarlara neden olacaktır. Lastik hava basıncını düzenli aralıklarda lastikleriniz soğukken kontrol ediniz. Sürüşe bağlı olarak lastikler ısınır ve bu da ölçüm değerlerini etkileyecektir. Lastik yanaklarında verilmiş olan hava basınç değerleri azami hava basıncını belirtir. Uygun lastik basınç değerleri ön lastik için 29psi arka lastik için 32psi dir. 

  • 7- Kullanacağım motor yağı nasıl olmalıdır?

    SAE 10W-30, SAE 5W-30, SAE 15W-40 Veya HQB-10 Tip yağ kullanınız.

  • 8- Motosikletimi kullanmak için hangi ehliyet türüne sahip olmam gerekmektedir?

    50 cc ve altı modeller için B sınıfı veya herhangi sınıfta sürücü belgesine sahip olmanız yeterlidir.

  • 9- Motorlu taşıtlar vergisi ödenmekte midir?

    Silindir hacmi 100 cc altında yer alan araçlar için motorlu taşıtlar vergisi alınmaz. Bu sebeple firmamız tarafından üretilen bütün araçlar motorlu taşıtlar vergisinden muaftır.

  • 10- Hangi modellerde zorunlu trafik sigortası yaptırmam gerekmemektedir?

    50 cc ve altı silindir hacmine sahip araçlarda zorunlu trafik sigortası ödemeden tescil işlemlerinizi gerçekleştirebilir aracınızı kullanabilirsiniz.

  • 11- Motosikletin ömrünü nasıl uzatabilirim ?

    Almış olduğunuz aracı uzun yıllar problemsiz kullanmak için bakım aralıklarında değişmesi gereken parçalara özen gösteriniz. Hava filtresi, motor yağı belirlenen zaman aralıklarında değiştirilmelidir. Bu motosikletinizi ömrünü uzatacaktır. Ayrıca lastiklerinizin ve  frenlerinizin düzenli olarak kontrol edilmesi diğer parçalarında sağlıklı bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır. Lastikler, fren balataları, aküler aşınan parçalardır. Bu parçalar ömürleri dolduğunda değiştirilmelidir. Lütfen kullanım süresi geçmiş ve veya performansı düşmüş bu parçaları zamanında değiştiriniz.

  • 12- Motosikletim zor çalışıyor ya da çalışmıyor bunun nedeni nedir?

    Buji elektrotları Kirlenmiş ise veya buji elektrotları arasındaki mesafe olağandan yüksek ise bujiler ateşleme yapamaz. Bu sebeple aracınız çalışmayacak veya zor çalışacaktır. Buji temizleyici ile bujiyi temizleyebilirsiniz. İki elektrot arası mesafe 0.6mm ila 0.7mm olmalıdır. Bu mesafeyi ayarlayınız. Yalnızca fabrika tarafından önerilen ateşleme bujisini kullanınız.  Motosikletinizin  devrilmesi durumunda bujiler yağlanabilir lütfen bujilerinizi söküp temizleyip tekrar takınız. 

  • 13- Motosikletim çok yakıt yakıyor nedeni nedir?

    Yakıt sisteminin temel ögeleri; yakıt deposu, yakıt hortumu, yakıt pompası ve karbüratörden oluşmaktadır. Bu parçalarda herhangi bir kaçak veya delik bulunması olağandan fazla yakıt tüketmenize neden olacaktır. Ayrıca hava filtreniz kirli ise yeterli miktarda hava karbüratöre ulaşamayacağı için; hava yakıt oranı bozulacak  ve aracınız daha çok yakıt tüketecektir. Hava filtrenizin zamanında değişmesi bu nedenle önem arz etmektedir. Karbüratör ayarı da yakıt tüketimi ve performansı için önemli bir faktördür. Aracınızın olağandan yüksek rölanti devrinde çalışması da aracınızın fazla yakıt tüketmesine neden olacaktır. Lütfen hava filtresinin temizliğini karbüratör ayarını, rölanti devri ve yakıt sistemini kontrol ediniz.

REVOLT'DAN HABER ALIN

Revolt E-Bülten'e kayıt olarak bizden haberdar olun.

BİZİ TAKİP EDİN

Revolt resmi sosyal medya sayfaları üzerinden bizi takip edebilirsiniz.

ReVolt Motor | Copyright © 2018
X